Ienāc ar:
Rīga 1°C, mākoņains, bez nokrišņiem, R vējš 2m/s
Sestdiena, 2024. gada 20. aprīlis 05:01
Vārda dienas: Mirta, Ziedīte
Neatkarīgā Rīta Avīze LatvijaiPiektdiena, 19. aprīlis (2024)
Foto: Jānis Saliņš/F64
Viens no Latvijas iekšējās nestabilitātes faktoriem, kas laiku pa laikam uzpeld, šūpojot kopējo laivu, ir valodu jautājums. Šobrīd tas atkal aktualizējies saistībā ar Nacionālās drošības koncepcijā ierakstīto prasību no 2026. gada 1. janvāra sabiedrisko mediju saturu veidot tikai latviešu valodā un valodās, kas piederīgas Eiropas kultūrtelpai, un Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) paziņojumu, ka tā šo prasību izpildīt nevar, jo tas būšot pretrunā ar Satversmē ierakstītajām mazākumtautību tiesībām.
lasīt visu rakstu
Latvijas AvīzePiektdiena, 19. aprīlis (2024)
ILUSTRATĪVS FOTO: EDIJS PĀLENS/LETA
Transporta un loģistikas joma pašlaik ir trešā lielākā pēc pieejamo brīvo darbavietu skaita Latvijā – šā gada martā reģistrēta 2781 vakance. Pārtraukt jebkādu kravu kustību Krievijas virzienā – arī šādi aicinājumi izskan publiskajā telpā. Pretī tiek svērta skāde, ko šāds solis nodarītu pašai Latvijai – viens no argumentiem ir zaudētas darbavietas tranzīta un loģistikas jomā. Vai par to tiešām būtu jāsatraucas apstākļos, kad Latvijā hroniski trūkst darba roku un ir pastāvīgs spiediens atvērt plašākas durvis viesstrādniekiem? Nodarbinātības valsts aģentūrā šā gada martā reģistrētas kopumā 19 570 brīvas darbavietas, apmēram par četriem tūkstošiem mazāk nekā pirms gada, tātad teorētiski – strādāt būtu kur. Kādas ir darba tirgus aktuālās tendences un kādi ir speciālistu viedokļi?
Dienas Bizness (žurnāls)Otrdiena, 16. aprīlis (2024)
Foto: Kristaps Kalns/Dienas Mediji
Eiropas Savienības būtiskākie izaicinājumi perspektīvā ir konkurētspēja, produktivitātes pieaugums, sabiedrības novecošanās, kā arī Zaļā kursa un digitālās transformācijas ieviešana. To intervijā Dienas Biznesam stāsta Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks, atbildīgais par ekonomiku un tirdzniecību Valdis Dombrovskis.
iTiesībasPiektdiena, 19. aprīlis (2024)
Sadarbības partneris nosūta ierakstītu vēstuli, kas piegādes ceļā pazūd un galu galā netiek piegādāta, kas savukārt apgrūtina darījuma procesu. Kuram šajā gadījumā jāuzņemas atbildība par sūtījuma nozaudēšanu? Vai iespējams lūgt kompensāciju no atbildīgās personas?